Organizace a pracovní procesy
- Analýza integrity a účinnosti podnikových procesů
- Zhodnocení řídících a podpůrných procesů k získání procesních synergií
- Tvorba procesní dokumentace a systém změnového řízení v souladu s ISO 9001
- Provedení metody SWOT s opatřeními pro rozvoj silných stránek a vyřešení příčin slabých stránek
- Ověření kompetenční funkčnosti organizačních jednotek
- Standardizace procesního modelu organizačních jednotek
- Řešení meziútvarového kompetenčního rozhraní
- Věcný a časový plán náběhu optimalizačních změn, očekávaná přidaná hodnota, podpora řízení a vyhodnocení změn
- Na základě provedených výsledků se jako kouč/mentor ujmu nasazení schválených opatření do procesu
Personál
- Profesní katalog, vyhodnocení a tvorba funkčního schéma a popisů funkčních míst zaměstnanců s plánem rozvoje, jako základní předpoklad pro výběr, motivaci a hodnocení personálu
- Tvorba obsahu popisů funkčních míst k definovaným úlohám v mozaice procesů a organizace
- Pravidla hodnocení výkonu zaměstnanců jako klíčový nástroj jejich motivace
- Corporate Compliance jako součást politiky firmy
- Osobnostní předpoklady zaměstnanců pro vedení týmu a manažerskou přípravu
- Způsob vytipování talentů a jejich manažerská příprava
- Povolání zaměstnance do managementu, stanovení cílů, předání a převzetí kompetencí, úloh, zdrojů a majetku řízeného útvaru
- Rozhodovací kompetence a osobní odpovědnost manažera, kompetence a odpovědnost odborného týmu
- Systém pravidelného hodnocení managementu, kritéria, horizontální a vertikální výsledek
- Věcný a časový plán náběhu optimalizačních opatření, očekávaný efekt, podpora řízení a vyhodnocení změn
Podpůrné služby
- Analýza a optimalizace kapacit, sortimentu a nákladů interně a externě poskytovaných služeb, hodnotového a kvalitativního přínosu pro firmu
- Efekty podpůrné služby u zákazníka, způsob poskytování, zpětná vazba
- Zhodnocení předpokladů insourcingu/outsourcingu, zrušení nepotřebných, zavedení chybějících služeb z hlediska přidané hodnoty pro firmu
- Zhodnocení synergických efektů při nasazení integrovaných služeb Facility managementu
- Specifika Event managementu a Public relations pro podnikovou kulturu
- Věcný a časový plán náběhu optimalizačních změn, očekávaná přidaná hodnota, podpora řízení a vyhodnocení změn
- Zavedení integrovaného systému Facility Managementu jako výchozího předpokladu inovace a udržitelného rozvoje poskytovatele a klienta služeb
Průmysl 4.0 a Služby
Iniciativa Průmysl 4.0 je vládou přijatý dokument se souborem očekávaných změn v rámci čtvrté průmyslové revoluce a v kontextu globálního uspořádání světa. Jde o nové filosofické pojetí rozvoje. Ve sféře služeb se předpokládá, že si prohodí pořadí s výrobou. Služba se stane primární činností právě pro vytváření podmínek inovačního výrobního procesu.
Není na místě pouze čekat na masivní nezaměstnanost s oficiálními odhady zrušení až poloviny pracovních míst. Umělá inteligence, robotizace, kybernetika zásadně zvýší produktivitu práce a umožní tak vznik nových pracovních míst zejména ve službách. K „ukočírování“ nových procesů je pak třeba kvalifikovaných personálních kapacit s lidským mozkem při trvalém sebevzdělávání, s generačně novými znalostmi včetně kombinace sociálních a humanitních věd.
Sdílíte v tomto kontextu potřebu přehodnocení strategického rozvoje Služeb 4.0 ve Vaší společnosti?
Jsem k Vašim službám jak při stanovení jednotlivých kroků tak při jejich postupném uvedení a vyhodnocování účinnosti v chodu firmy.